donderdag 24 april 2014

Daktuin

Nou, ik woon dus in de stad waar maar weinig mensen zijn met een tuin.
Gelukkig hebben wij er wel een.
Mijn plan was dus om groenten te kweken in de tuin, maar er bleek te weinig zon te zijn.
Dus toen dacht ik; waarom niet op het dak van het schuurtje (wij hebben een bakstenen schuurtje)
Zo gezegd zo gedaan.
Wil jij ook een daktuin maken of wil je groeten en bloemen kweken in een bak?
Lees dan verder.

Allereerst heb je een bak nodig, hij moet wel een beetje diep zijn want anders wordt het lastig.
Als je een houten bak gebruikt moet je hem wel eerst aan de binnenkant bekleden met plastic zeil
anders neemt het hout al het water op en niet de plantjes.


In mijn geval moest ik ook nog een soort van hekwerk maken omdat de katten het anders als 
poepbak gingen gebruiken en dat leek mijn niet zo fijn :-/


Je boort ongeveer 3 gaten in de bodem zodat het overtollige water kan weglopen
en legt een gaasje of potscherven op de gaten zodat de aarde er niet uit loopt.
Dan span je touwtjes zodat je in elk vakje iets kan zaaien/planten.


Aarde erin, zaaien en wachten maar!

Zo zag het er een paar weken geleden uit maar nu ziet het er al zo uit!


Dingen die je erin kan planten/zaaien:
radijsjes, zomerwortels, tuinkers, bloemen, bieslook, basilicum en nog veel meer!

Nog een fijne koninginnen  koningsdag!







1 opmerking: